tisdag 14 september 2010

Handbollslandslaget och hovnarren

Skryta är fult. Själv har jag nog alltid skrutit. Förr skröt jag och ljög lite men till slut så behövde jag inte ta i för jag fick så mycket beröm. Nu senast var det i lördags. Benga Boys dvs. gamla landslaget i handboll med Johan Peterson, Stefan Lövgren, Andreas Larsson och Magnus Wislander i spetsen kom till Sporthallen för att spela mot IFK Nyköpings duktiga spelare med Andreas Asp och "Rille" Söderberg i spetsen.
På kvällen var det fest på Hamnmagasinet för landslaget och sponsorer och inbjudna. Då berättar både Johan och Andreas att de än idag, 14 år senare, pratar om Gästabudet som vi hade för dem efter en landskamp mot Japan som spelades i Nyköping. - Det är den roligaste festen av alla vi har varit på i hela världen, intygar Andreas Larsson( numer känd från "Fångarna på Fortet"). Att jag då åter dök upp som narr blev ju en höjdare för dem. Robert hedin sa: - åh, det är narren från källaren! En legendar. Gissa om det känns bra för en handbollsfan som jag. Nej det är kort a där inte långt!

1 kommentar:

  1. Tjenare Anders!

    Så hittade man in på din blogg också, trevligt! Härligt inlägg från lördagen med Bengan Boys här också. Är själv igång och bloggar med Pelle, en av våra målisar, så jag lägger med länken ifall du vill kolla in och följa våra galna upptåg! :-)

    Hoppas allt är bra annars!

    SvaraRadera